Kristiansen: A kézilabda nem az a sportág, ahol néhány dekán múlik a teljesítmény

Veronica Kristiansen, a Győri Audi ETO KC norvég sztár játékosának topformája nem véletlen, a pályán kívül is sokat tesz érte. Tavaly nyár óta egy igazán izgalmas projektnek a részese, erről az új vállalkozásáról kérdeztük őt és handballfysio munkatársát, társtulajdonosát Sissel Gulakert.

Veronica Kristensen és Sissel Gulaker a handballfysio társtulajdonosai. Fotó: Handballfysio
Veronica Kristensen és Sissel Gulaker a handballfysio társtulajdonosai. Fotó: Handballfysio
A HANDBALLFYSIO

Mi a håndballfysio, mikor indult, honnan jött az ötlet, és ki jelenleg a tulajdonos? 

“A handballyfysio a Fotball – és a Håndballfysio AS (FHF AS) egyik fele, egészen pontosan a második fele. Eirik Pettersen, Sissel Gulaker és Veronica Kristiansen a cég vezetői. Erik kezdte a munkát a futballal nagyjából két éve, Sissel másfél éve csatlakozott a kézilabdával, majd nem sokkal később jött Vikki.  A Håndballfysio 2020 júliusának végén indult” – mondta Sissel Gulaker

Hogyan kell elképzelni, miként működik a programotok a valóságában? Csak kézilabdázók lehetnek részesei, esetleg más sportág képviselőinek is adtok tanácsokat? Mi Vikki feladata ebben a projectben?

“Két fajta csomag közül lehet választani. Az egyéni programok specifikusan valamilyen területet (pl.: állóképesség, gyorsaság) erősítik, de van komplex programunk szezon előtt és közben is. Utóbbiak esetében heti 4-5 foglalkozásról van szó, átlagosan négytől tíz hétig tartó időintervallumban.  

Emellett van mentráltrénerünk és dietetikusunk, hamarosan pedig csatlakozik a csapatunkhoz Bent Dahl EHF-mesteredző is.

Az ajánlatunk elsősorban kézilabdázóknak szól, de más sportolók is tudják hasznosítani. A kézilabdázók remek edzettségi állapottal rendelkeznek, ráadásul bizonyos képességek (gyors irányváltások, rugalmasság, ugrások) más sportágakban (röplabda, kosárlabda) is remekül hasznosíthatók.  

Vikki a cég egyik tulajdonosa, emellett a program arca, aki bemutatja a különböző gyakorlatokat a felhasználóknak. Ebben egyébként Jeanett Kristiansen, Kari Brattset Dale, Silje Solberg és Alma Hasanic Grizovic is segítségünkre van.”  

nagyon fontos, hogy jó fizikai állapotban légy, de ami még ennél is fontosabb, hogy ezt az állapotot ki tudd vinni a pályára.” 

Veronica Kristiansen a Győri Audi ETO KC játékosa
Ügyfelek Amerikából is

Szeretnétek Magyarországon is terjeszkedni, tekintve hogy Vikki Magyarországon játszik? 

“Az egész világot el szeretnénk érni a projekttel, így nem szűkítenék országokra. Szerencsére kiterjedt a hálózatunk, mindenkit el szeretnénk érni, aki profitálhat ezekből az edzésekből. A legtöbb európai országból már van ügyfelünk, de érkeznek érdeklődők Mexikóból és az Egyesült Államokból is.”  

Vikki, te erőnlétileg is az egyik top kézilabdázó vagy, gondolom, erre nagy hangsúlyt fektetsz?

Persze, kézilabdázóként nagyon fontos, hogy jó fizikai állapotban légy, de ami még ennél is fontosabb, hogy ezt az állapotot ki tudd vinni a pályára. Ezért is fektetek nagy hangsúlyt az erőnléti-fizikai edzéseimre.”  

Mutattunk be már mi is erőnléti edzőket az oldalunkon. Ő is, mint mindenki más, arról beszél, hogy önmagában az edzés még nem elég ahhoz, hogy jó formában legyél erőnlétileg. Egy top atléta egészséges életstílusához sok minden szükséges, említhetnénk azt, hogyan étkezz megfelelően, pihenj-aludj eleget, igyál sok vizet, légy boldog és pozitív…stb. Hogyan illenek hozzád a felsoroltak? Nehéz kézilabdázóként megtalálni a legoptimálisabb egyensúlyt?

“Igen jól mondod. Nagyon sok tényező játszik abban szerepet, hogy élsportolóként meg tudd találni az egyensúlyt a pályán és azon kívül is. Minden mindennel összefügg, aludj legalább napi nyolc órát, tölts időt a barátaiddal, relaxálj, vagy akár tanulj. A járvány most megnehezíti a kapcsolattartást a családommal, de sokat FaceTime-olunk, és szerencsére itt van a barátom is Magyarországon.  

Veronica Kristiansen nem csak gyakorlatokkal mutat példát

Azt tapasztalom, hogy talán a skandináv életstílus egészségesebb, mint a magyar. Említettük az étkezést, ami ugye egy sportolónak az alfa és ómega, ott kezdődik minden. Kaphatunk egy kis betekintést, miként étkezel a mindennapokban? Gondolok itt arra, hogy mit eszel, amit nem hagynál ki semmiképpen, és mi az amit nem, vagy csak ritkán fogyasztasz a mindennapjaidban?

Nincs szigorú diéta, amit követek, de a kézilabda egyébként sem az a sportág, ahol néhány dekán múlik a teljesítmény. Minden játékos más testalkattal rendelkezik, ezt az előnyünkre tudjuk fordítani. Persze igyekszem egészségesen étkezni, magvak, csirke, rizs, teljes kiőrlésű kenyér szerepelnek az étrendemben, az édességtől vagy az alkoholtól igyekszem távol tartani magam a szezon nagy részében. De kézilabdázóként nagyon fontos, hogy megfelelő legyen a táplálékbevitel, nyilván ez függ az edzésmennyiségtől is.  

Kristiansen: a guggolás mint kedvenc gyakorlat.

Sérülések mennyire vannak hatással az étrendedre és az edzés mechanizmusaidra?

Mikor sérült voltam, nyilván kerülnöm kellett a különböző mozgásformákat, ahogy a visszatérés után is vigyáznom kellett, nem végezhettem olyan feladatokat, amelyek esetleg kiújíthatják a sérülésemet. Az étrendem nem volt alapjaiban más, de talán kicsit kevesebbet ettem, bár ez természetes, hiszen kevesebbet is mozogtam.  

Vannak kedvenc gyakorlataid?

A kedvenc gyakorlatom mindig is a guggolás volt, de idővel a futást is megszerettem, hosszú és rövidtávon egyaránt.  

Veronica Kristiansen legkedvesebb gyakorlata a guggolás.

Az Instagram-posztjaitokban sok edzésedet látni. Elárulnád nekünk, hogyan néz ki egy jó edzés számodra?

A jó erőnléti edzés máshogy néz ki szezon közben, illetve az előszezonban. Szezon közben a guggolás, a súlyzó felhúzása, a kitörés lehet hasznos a lábak esetében. A felső testnél pedig TRX, ugrálókötelezés, különböző vállgyakorlatok. Szezon közben kevesebb ismétlést végzünk, szezonon kívül többet, a futás a meccsekre készülve rövidebb, 20 másodperces etapokból közte 10 másodperces szünetekből áll.   

Mit gondolsz, milyen hibákat követnek el leginkább az emberek az edzéseik során?

Azt gondolom, a legtöbben a rossz technikával követnek el hibákat. A pontos végrehajtás azért fontos, mert így tudjuk valóban azokat az izmokat dolgoztatni, amikre szükség van. Emellett a türelem és a pontos terv is fontos, nem kell mindent azonnal akarni.  Egy éjszaka alatt nem fogod elérni a legjobb formádat.

Veronica Kristiansen tervei

Visszatérve a projektetekhez, amiben társtulajdonos is vagy a kézilabda után is ezt a pályát választanád?

Már most is tapasztalt személyi edző vagyok, emellett épp marketinget és menedzsmentet tanulok az egyetemen, de végzek egy rendezvényszervező kurzust is. Természetesen szeretném, ha a projekt idővel minél nagyobb lenne, és én is minél fontosabb szerepet szeretnék ebben betölteni.  

A dán Veo cég magyarországi partnere a Dániasport.hu.
Elérhető áron mérkőzés és játékoselemzés nem csak a legnagyobb klubok számára.
Már kézilabdában is! Írjon nekünk bártan még ma!
További információ : info@daniasport.hu
Veo-Már operatőr sem kell a meccsfelvételhez
A dán Veo cég magyarországi partnere a Dániasport.hu.
Elérhető áron mérkőzés és játékoselemzés nem csak a legnagyobb klubok számára.
Már kézilabdában is! Írjon nekünk bártan még ma!
További információ : info@daniasport.hu
Veo-Már operatőr sem kell a meccsfelvételhez

Kapcsolódó cikk: