Sajtótájékoztató: Az FC Köbenhavn új stratégiája
A Parken Sport & Entertainment A/S igaztósága jóváhagyta az FC Köbenhavn új stratégiáját, amit „Mi vagyunk Koppenhága” címmel láttak el. A klub történetének legambiciózusabb stratégiája, ami jelentős beruházásokat igényel, és ha hozza az elvárásokat, akkor új magasságokba emeli a klubot.
A sportot érintő stratégia szerint, 2027-ig átlagosan minden második évben részt kell venni a Bajnokok Ligája csoportkörében. Kereskedelmi részt illetően, a bevételnek magasabbnak kell lennie, mint 47 millió Euró. Összességében a sport és kereskedelmi résznek legalább el kell érni a 94 millió Eurót.
Új szintre emelkedik a klub
„Ez a legátfogóbb stratégiai terv az FC Köbenhavn életében” – jelenti ki Allan A. Agerholm a Parken Sport & Entertainment elnöke.
„Ezekkel a tervekkel egy új szintre emelhetjük a klubot, mind sportolási mind kereskedelmi szempontból. Ezek megvalósításához, jelentős beruházások szükségesek, amibe az igazgatótanács és a részvényesek beleegyeztek. Már alig várjuk, hogy ezt a stratégiát a gyakorlatban is bemutathassuk.”
A kereskedelmi terülten több tíz millió Eurós befektetés fog létrejönni a Parken új vendéglátó létesítményeiben.
„Minden nagy szervezetnek folyamatosan fejlődnie kell, és az FC Köbenhavn is szeretné tartani a lépést, és dominálni a dán piacon.” – mondja Jacob Lausen sportigazgató. „Ezen az úton haladva, hatalmas ugrást teszünk, a kereskedelmi üzletág területén. A célunk, hogy elérjük a 47 millió Eurós bevételt. Természetesen szeretnénk Koppenhága része lenni, ezért a városfejlesztés kulcsfontosságú számunkra. Ebben is szeretnénk egyre nagyobb felelősséget vállalni, a „Mi vagyunk Koppenhága” stratégia keretein belül.”
Nemzetközi kupaindulás
A sport területén az elvárás, hogy a csapat jusson be a BL csoportkörbe minden második évben. Amelyik évben ez nem sikerül, akkor abban az évben az EL csoportkörbe kell bejutni.
„Az a célunk hogy az FC Köbenhavn a világ legjobbjaival játsszon. Fel kell kerülnünk az európai futball térképre. Meggyőződésünk, hogy megvannak az alapok ahhoz, hogy az új stratégiánk alapján megtegyük a szükséges lépéseket.” – mondja Peter Christiansen sportigazgató.
„Egy jól átgondolt keret összeállítással, valamint a világszínvonalú utánpótlással, tehetséggondozással és az FCK filozófiájával és annak játékstílusával versenyképesek lehetünk a Bajnokok Ligája csoportkörbe kerülésre, minden második évben 2027-ig.”
Sportszakmai ambíciók:
- Minden évben dán bajnok.
- Bajnokok Ligája csoportkör kétévente.
- A többi évben az európai csoportkörben.
- Az FCK női csapatot is indít, de ennek időpontja még nem ismert.
- A férfiaknál a játékosok költségvetését jelentősen megemelik.
Kereskedelmi ambíciók:
- Az FCK több mint 100 millió eurót fog befektetni a Parken létesítményeibe, többek között a VIP-terület, az étel standok és a WIFI korszerűsítésébe.
- Az “FC Koppenhága és a stadion” forgalma 94 millió euróra emelni.
- A kereskedelmi területen a forgalmat 47 millió euróra kívánják növelni.
Az FCK mögött álló vállalat igazgatótanácsának elnöke, Allan L. Agerholm elmondta, hogy folyamatban van a park esetleges bővítésének folyamata.
Női szakág
A „Mi vagyunk Koppenhága” stratégia részeként az FC Köbenhavn elindítja a női labdarúgó szakágat is. Bár eddig is több mint 50 klubbal álltak együttműködésben, ahol lányok ezrei játszottak, de a stratégia szerint létrehoznak egy FC Köbenhavn női klubot is.
„Minden labdarúgó nemtől függetlenül elérheti azt az álmot, hogy egyszer az FC Köbenhavn színeiben a Parkenben lépjen pályára. A dán női futball erősebb, mint valaha és szeretnénk hozzájárulni a további fejlődéséhez.” – mondja Jacob Lausen.
„Az FCK elkötelezett, hogy létrehozza a női szakágat, de egyelőre nem határoztunk meg céldátumot. Nem szeretnénk egy elkapkodott fejlesztésbe kezdeni. Először is, egy olyan szakági vezetőt szeretnénk kinevezni, aki megfelelően tudja levezényelni a női labdarúgó csapat bevezetését.” – mondja Sune Smith Nielsen fejlesztési igazgató.
Szerző: Gál Sándor.