„Mi vagyunk Koppenhága”
Annak ellenére, hogy az FC Köbenhavn labdarúgócsapata 1992. július 1-jén jött létre a Kjöbenhavns Boldklub és a Boldklubben 1903 összeolvadása révén a klub manapság olyan nagyra nőtt, hogy nem csak Dánia, de Észak-Európa legstabilabb lábakon álló egyesületeként hivatkozhatunk rá. Ennek megvalósulásában játszott hatalmas szerepet a „Mi vagyunk Koppenhága” névre hallgató stratégia, mely már most is egészen nagy sikereket jelent a klub életében, de a jövő még ennél is fényesebb lehet.
A „Mi vagyunk Koppenhága” stratégia alapgondolata az, hogy olyan mértékben kell megerősítenünk a kereskedelmi bázisunkat, hogy az olyan pénzügyi stabilitást teremtsen, amely lehetővé teszi számunkra, hogy növeljük sportszakmai ambícióinkat. Mégpedig, hogy minden évben megnyerjük a dán bajnokságot, és átlagosan minden második évben bejussunk a Bajnokok Ligája csoportkörében – anélkül, hogy túl nagy lenne a kockázat, ha ez nem sikerülne. Ugyanakkor erősebbnek kell lennünk abban, hogy a sportsikerekből tőkét kovácsoljunk. Ezt a Parken stadion létesítményeibe történő több mint 100 millió dán korona értékű beruházásokkal és a labdarúgó-szakosztályunkba történő befektetések növelésével fogjuk elérni, miközben javítani fogjuk a létesítmény általános élményét, és egyre inkább a koppenhágaiak életének, illetve mindennapjainak szerves részévé válunk.
Ezen szöveg áll a klub honlapján, ha meg akarjuk tudni, hogy mit is takar az elsőre kissé fellengzősen hangzó szlogenként leírtható elnevezés. Azonban, ha mélyebben utánamegyünk a dolgoknak, akkor egyszerűen arra a belátásra kell jussunk, hogy a fővárosiak stratégiája tökéletesen működik, amit négy bejelentés is alátámasztott az előző hetek-hónapok során. Január közepén naponta jöttek a jövőt befolyásoló nagyszabású hírek az FCK háza tájáról, miszerint a stabilitás alapján jelentő partnerekkel sikeres tárgyalások végén további évekre biztosították be a közös munkát.
Mezgyártó
A sorban az első az Adidas volt, mely 2012 óta áll kapcsolatban a koppenhágaiakkal, azonban eddigiekhez képest a mostani, 2028-ig szóló hosszabbítás által a csapat olyan egyedi játékosmezeket kap, amilyenekkel más klub nem rendelkezik. Ugyanakkor az német sportszergyártó cég megalkotja az FCK saját edző- és alkalmi ruházati kínálatát, valamint olyan exkluzív almárkák termékeit, mint az Originals. Az évek során a különböző szurkolói visszajelzéseket is alapul véve igyekezett a klub olyan irányba terelni a jövőbeli termékeket, mely során nagyobb szerepet kap, hogy ők Dánia fővárosát képviselik. Ráadásul az új megállapodás eredményeként világszerte is elérhetőek lesznek az FCK termékei az Adidas boltjaiban.
„Az Adidas sokat tett azért, hogy megmutassa, megérti a helyzetünket, és fontos volt számunkra, hogy olyan megállapodást kössünk, amely összhangban van az ambícióinkkal és stratégiánkkal. Minden nap azon dolgozunk, hogy megteremtsük a klub stabil financiális alapjait, és itt kulcsfontosságú, hogy olyan partnereink legyenek, akik hozzájárulnak a klub és a márkánk felemelkedéséhez” – mondta Mikkel Grove Lindsted, a klub kereskedelmi igazgatója.
Főszponzor
Egy nappal később jött a hír, hogy a szintén 2012 óta partneri kapcsolatban lévő Unibet is úgy döntött, hogy miután az előző két idény során már ők voltak a koppenhágaiak elsődleges szponzora, ez most tovább folytatódó állapot lesz. A máltai bejegyzésű sportfogadással foglalkozó cég korábban is már nagy hangsúlyt fektettet arra, hogy elnyerje a helyi futballszeretők bizalmát különböző kezdeményezésekkel, mint például a Sektion 12 banner, vagy épp a legutóbbi bajnoki cím megünneplésekor a helikopterrel a Parkenbe szállított trófea, mely hatalmas sikert aratott.
Ezen felül a tartalomgyártás terén is komoly részt vállaltak magukra, mint például az FCK-ról szóló dokumentumfilmek, melyek közt ott vannak a szurkolói történetek is. A partneri kapcsolat immár hivatalos, hogy legalább 2027-ig fennáll majd, melynek látványeleme továbbra is a mezszponzori felirat lesz. Az előző, két idényre szóló megállapodáshoz képest, most még magasabb díjat tudtak kialkudni a koppenhágaiak, akik ezzel is közelebb kerültek azon tervük megvalósításához, hogy stabil financiális alapot teremtsenek maguknak.
Italbeszállító és egy különlegesség
A harmadik napra jutott a Calsberg, mely ugyan már két éve tett egy lépést hátrafelé és már nem a klub elsőszámú partnere, mely a mezszponzori helyet is betölti, de a kapcsolat továbbra is szoros, sőt most még szorosabb lesz. A bejelentés értelmében többek között szélesebb italválasztékot, új, innovatív standformátumokat és a C-stand átalakítását biztosítja a Park vendégei számára, tovább növelve a szurkolói élményt a meccsnapokon.
A 2029-ig szóló megállapodás értelmében jelentős beruházásokat hajtanak végre a sört a stadionba szállító infrastruktúra korszerűsítésére és javítására, hogy a jövőben még jobb „sörélményt” kínálhassanak a vendégeknek. Ezzel párhuzamosan az italválaszték is jóval nagyobb lesz, ráadásul a Carlsberg egy vadonatúj, egyedi F.C. Köbenhavn sört is elkezd gyártani a közeljövőben.
„A Carlsberg koppenhágai örökségének lényeges része, hogy szorosan együttműködik az FCK csapatával. Mindkét félnek mély gyökerei vannak a világ vitathatatlanul legjobb városában, és az F.C. Köbenhavnnel való együttműködésünkkel szeretnénk valamit visszaadni a koppenhágaiaknak, márpedig úgy gondoljuk, hogy ezzel az új megállapodással pontosan ezt tesszük” – mondta Peter Haahr Nielsen, a Carlsberg vezérigazgatója.
Rekordmértékű igénylés
A 2024-25-ös idényre vonatkozóan az FCK adatai alapján a klub rekordmértékű bérlet- és jegyigénylésről számolt be. Ez azt jelenti, hogy 2018 óta megháromszorozódott azoknak a száma, akik elkötelezettek a meccsekre járást illetően. Azonban a hatalmas kereslet következtében 23 ezer eladott bérlet, illetve jegyelőfizetésnél be kellett zárják a szurkolók előtt a lehetőséget, hogy továbbra is fenn tudjanak tartani bizonyos mennyiségű helyet az érdeklődők számára.
„Továbbra is lehetőséget szeretnénk kínálni azoknak a szurkolóknak, akiknek a bérlet- vagy jegy előfizetés nem jelent megoldást, hogy kilátogassanak a meccseinkre. Nem várhatjuk el mindenkitől, hogy minden alkalommal el tudjon jönni, ezért néhány kivételtől eltekintve az általános jegyértékesítés során mindig is fenntartottuk a helyeket, hogy minden érdeklődő, elkötelezettségtől függetlenül, lehetősége legyen megnézni a csapatunkat a szezon során” – mondta az FCK kereskedelmi igazgatója, Mikkel Grove Lindsted.
Itt a turistákra is kell gondolni, akiknek a helyszínen vásárolt jegyek maradnak legjobb opciónak, s nem meglepő módon a klubnak őket is szem előtt kell tartani ilyen tekintetben, hogy Koppenhága meglátogatása során egy futballmérkőzés élményével is gazdagodhassanak az FCK által. A Parkenben való futballnézés iránti nagy érdeklődés azt jelenti, hogy 2024-ben egyre több teltházas Szuperliga-mérkőzés várható, ami csak még tovább erősíti majd az egyesületet financiálisan is.
Összegzés
A „Mi vagyunk Koppenhága” stratégia elképesztően jól működik, mert az előző évek során az FC Köbenhavn kinőtte magát nem csak Dánia, de Skandinávia elsőszámú klubjává is, mely a legnagyobb financiális háttérrel bír a környéket figyelembe véve. Erre jön rá az a teljesítmény, amit a pályán elért eredmények bizonyítanak, a bajnoki címekkel és a BL-szerepléssel, mely a tavaszra is kitartott. Ráadásul ezen gondolatok közt az nem is szerepelt, hogy milyen jól működik a játékosok értékesítése, mely egy további bevételi forrás a klubnál. Hiszen évről évre van legalább egy komoly haszonnal eladott játékosuk, aki a topligákban bizonyítva megmutatja mindenkinek, hogy mennyire is nagyszerű klub jelenleg az FC Köbenhavn.
Kapcsolódó Tartalom: